Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Woensdag 1-7.

De dag begint met zon en 28 gr. en later wordt het bewolkt. Deze dag gaan we van Lake Argyle naar Halls Creek. Vanochtend na het ontbijt , zijn we eerst naar Jeroen en zijn vrouw gegaan om ons visitekaartje af te geven en hebben uiteraard nog even lekker gekletst.Wilma heeft Bibi geholpen om de loombandjes , die Noah naar buiten had gegooid , op te rapen en in een doos te doen.Bibi vond dit heel leuk, terwijl Peter met haar ouders aan het kleppen was.Daarna zijn we naar Kununurra gereden. Daar hebben we Aukje een smsje gestuurd, want zij was die dag jarig en bij het meer hadden we geen bereik.Daarna op weg naar Halls Creek door een behoorlijk bergachtig gebied met weinig bomen en veel rotspartijen. Ook zie dat er veel branden zijn geweest, want regelmatig is de grond zwart geblakerd.Dat doet men daar ,zoals ze dat noemen "controlled" om de vegetatie te stimuleren. Ze branden dan alleen het gras`weg, maar de rest niet. Ook komen we nu regelmatig loslopende runderen tegen en opeens moeten we remmen, want er steekt er 1 de weg over.Tot onze verwondering zien we ook heel wat wilde paarden lopen . Na een vlotte reis ,komen we aan in Halls Creek. Daar hebben we een wasje gedraaid enn ondanks dat het toch flink bewolkt was , droogden het snel en hadden we om 7 uur de was al droog in de kast.Om een uur of 1/2 6 en het was al bijna donker , kwam eer een gezin met 3 kinderen uit Darwin tegenover staan. Zij was 1/2 nederlands en wilde over typisch hollandse dingen praten , vooral over huzarensalade, oliebollen, appelflappen en ook over zoet broodbeleg, zoals gekleurde muisjes enz.Ze had ze zelfs even gegoogled. Leuk hoor, zo al die contacten op de camping.Wij gaan naar Broome ,waar zij vandaan komen en zij gaan naar Darwin , waar wij weer vandaan komen.zij gaat daar trouwens voor een 1/2 jaar als verpleegster werken.

• 04 Juli 2015 - 11:56

Bert En Ria:

Hallo tegenvoeters.
    Even een berichtje vanuit een heel erg heet Duisland (38º).
    Fijn dat jullie het naar de zin hebben daar. Je legt nogal wat contacten zo. We genieten mee door jullie reisverslagen.
    Ria en Bert

• 04 Juli 2015 - 14:47

MaNiRe:

Jammer voor jullie dat het daar zo koud is. Denk je naar een warm(er) land te gaan, is het zelfs in Nederland warmer dan daar... ;-)

Wel leuk en apart dat jullie daar steeds (1/2) Nederlanders tegenkomen. Zo heb je nog eens wat aanspraak.
    Heel veel plezier verder en hou ons op de hoogte, het is erg leuk om de verslagen te lezen.

Groetjes,

MaNiRe

• 04 Juli 2015 - 15:03

Antonie:

Hooi trekkers

Gaaf al die halve Nederlanders...wat apart ...Dat je ze overal tegen komt.
    We hebben het hier 36 graden.... Ik wist niet dat je uit zoveel gaten kunt lekke......aaaaaaaaaaaah wat zielig bij jullie is het koud.
    Veel plezier en tot de volgende