Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Juli 2015 | Australië, Adelaide

Dinsdag 30-6.

en alweer een lekkere zon en 33gr.en we gaan vandaag van Timber Creek naar West-Australie en wel naar Lake Argyle.
Wij zijn bijtijds opgestaan en na het ontbijt op weg gegaan naar de Quaratine-border,zoals dat heet.Je mag nl. naar west-Astralie geen verse honing, groenten, fruit en aardappelen meenemen.Wij hadden daar al rekening mee gehouden en alles de avond tevoren opgegeten.Voor ons stond een personenautootje met 2 jongedames uit Duitsland en die hadden nog een wortel, die ze maar snel hebben opgegeten onder veel hilariteit.
Toen we van controlebaan verwisselden, kwamen we achter een andere campervan te staan van 2 oudere mensen en wat die allemaal niet bij zich hadden, dat was werkelijk niet te filmen, zoveel aan tomaten, fruit, ,komkommers , etcetera.alles werd ingenomen en in de kliko gegooid en dat terwijl de man mij vertelde , dat ze het eigenlijk wel wisten.Bij ons was de controle snel klaar. De grenswacht keek in de koelkast, het kastje onder het gas en 3 andere kastjes en was binnen 3 minuten klaar en zei dat het allemaal ok was.Hij had nl. gehoord dat Peter vertelde dat wij de buurman gisteren mee hadden laten eten om alles op te maken en zei dat dat heel slim bekeken was.In Timber Creek had die buurman en een vrouw ons aangeraden om bij Lake Argyle te overnachten ,omdat dat werkelijk subliem is daar.Je kunt na de grens direct naar het meer rijden.
maar we zijn eerst naar Kununurra gegaan om boodschappen te doen.
Je kunt nietaltijd alleen maar brood eten. Dat word wel erg saai. Bij het meer aangekomen was het een drukte van belang, maar er was nog een plekje voor ons.Wel , de mensen , die ons dit aangeraden hadden, hadden volkomen gelijk, want het is hier schitterend.O ja , dat was ik haast vergeten. Onderweg zagen we heel veel runderen, die door echte cowboys en cowgirls werden opgedreven. Er dreigde een kalf de weg op te lopen en 1 van de cowboys dreef het weer terug richting de kudde.peter heeft van die actie een prachtige foto gemaakt. Onze overburen op de camping zijn voormalige Nederlanders, die al heel lang in Australie wonen, ze Heten Hannie en Theo.Best effe fijn om weer je moerstaal te kunnen spreken In het restaurant annex bar kwamen we alweer een Nederlands stel tegen. Zij waren 14 jaar geledenelkaar tijdens het backpacken tegen gekomen en zijn toen een koppel geworden en hebben nu 2 kinderen en Bibi en Noah, die nu vakantie hebben. Zij wonen in Darwin. Het is echt een leuk stel en in September komen ze naar Nederland en wel ook naar Zeist, want zij is daar geboren en haar vader woont daar nog . En omdat Bibi graag nederlandse boeken leest, hebben we afgesproken dat wij kinderboeken voor hun gaan verzamelen en dan naar hun toebrengen op een af te spreken dag.Daarna zijn we naar de zonsondergang bij het meer gaan kijken. en ja het is hier vroeg donker , want er is een tijdsverschil van 1 1/2 uur mte The Northern Terrritory. Na al dat gereis en geklets hadden we geen zin meer in koken en hebben we fish and chips besteld en dat tijdens het optreden van Steve Case , een singer-songwriter met easy-listening muziek opggeten.Daarna zijn we terug gegaan naar de Van en hebben nog een hele tijd buiten gezeten, want het was een heerlijke zachte zomeravond voor ons gevoel.

• 03 Juli 2015 - 17:57

Antonie:

Heey,

Wat geinig om te lezen dat jullie 33 graden hebben
    Wij ook.
    Wellicht is het bij jullie minde plakkerig...hahah.

Stoer dat op jullie pad Nederlanders reizen.
    Moerstaal ....dat zal voor beide lastig zijn..hahah
    We hebben straks ook een zwoele avond en nacht....genieten!!!
    tot de volgende

• 03 Juli 2015 - 19:36

Hennie En Theo:

Wat grappig om te zien dat die namen van dat Nederlandse stel bijna hetzelfde zijn als van ons. Wij kunnen de komende week nog terecht bij onze bieb (daarna 6 weken dicht vanwege de vakantie). Zullen we eens kijken of er afgeschreven kinderboeken zijn?

gr.
    Hennie en Theo

• 03 Juli 2015 - 22:40

Mariëlle:

Hoihoi,

Ik dacht toch heel even mijn ouders had gesproken, maar dat is toch niet zo.

Even over die kinderboeken. Op wat voor een niveau wil Bibi die boeken hebben? Op de school van de meiden hebben ze een speciale kast met boeken, die je mag meenemen en daarna mag laten rondzwerven (z.g. zwerfboeken). De kasten puilen op dit moment uit, dus ik wil daar best wel even in kijken. Op voorwaarde dat ik dan wat hele eenvoudige Engelse kinderboeken terug kan krijgen. Want Joelle vindt het nu leuk om Engels te gaan leren lezen. En dan wil ik die wel weer doneren aan school. Lijkt mij een leuke deal. Jullie ook?

Gr. Mariëlle