Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Juni 2015 | Australië, Adelaide

Maandag 29-6.

Alweer begint de dag met een strakblauwe hemel en de temperatuur is ook weer geweldig lekker en wel zo,n 30 gr. We gaan vandaag van Adelaide River in The Northern Territory naar Timber Creek.

Na het ontbijt gingen we al vroeg op weg nl. om 8.40 uur,nadat we eerst weer getankt hadden bij de camping.Helaas was peter al tot de ontdekking gekomen dat zijn linker gehoorapparaat het niet meer deed.Het slangetje tussen de ontvanger en de microfoon was bijna doormidden. Dikke pech dus voor hem.Dus op naar Katherine ,misschien is daar een zaak ,die hem kan helpen.Wij dus naar het VVV en navraag gedaan.Die man daar was zelf gehoorgestoord en moest eerst zijn gehoorapparaat indoen om mijn vraag te kunnen verstaan. Hij verwees ons door naar een of ander centrum. Ok. wij daar heen , maar ook daar konden ze ons niet helpen en verwees ons naar een telefoondienst ,die ons verder kon helpen misschien.Maar een reparatie zit er hier niet in, dan moet je weer naar Darwin.Dus maar besloten om het zo te laten en verder door het leven te gaan met 1 apparaat.
We verlaten Katherine en gaan nu naar het westen via de Victoria Highway .Na een aantal kilometers zien we ineens een auto op de spoorbaan ,die naast de weg ligt, rijden. Dat is best een komisch gezicht.
Het is een speciale auto met treinwielen en gewone wielen, dus multi-purpose , zogezegd.Ze gebruiken deze wagen voor controles van de rails.Weer een stuk verderop verandert het landschap drastisch.We hadden geen heuvels meer om ons heen , maar echte bergen. Het ziet er fantastisch uit met steeds wisselende vergezichten, omdat de weg zich hier tussendoor slingert. Na een prachtige tocht en in Victoria River wat gedronken te hebben en na zo,n 500km.komen we aan in Timber Creek.Hier blijven we overnachten. Na te hebben ingecheckt, gingen we de Van op zijn plek zetten. Toen Peter de stroomkabel wilde aansluiten , bleek da de buurman zo brutaal was geweest om ook de aansluiting van onze site in te pikken. Peter heeft hem toen dringend doch vriendelijk gevraagd om zijn kabel er uit te halen. Het nam nogal wat tijd in beslag voor het zover was , maar uiteindelijk konden wij de stroom aansluiten. Op een gegeven moment zagen we veel mensen een bepaalde kant uitlopen en besloten om ook maar eens te gaan kijken wat er aan de hand was. Wel wta bleek? Er higen in de bomen bij het riviertje duizenden vleermuizen. En over dat riviertje stond een brug en op die briug een vrouw met een soort hengel met rauw vlees eraan. Plotseling verschenen er 2 krokodillen ,die naar het vlees hapten. Dat was een prachtig gezicht. Dezelfde vrouw ging daarna ook nog met rauw vlees een hele grote zwerm haviken voeren. Ze wierp telkens een stukje vlees in de lucht en de haviken grepen dat dan in hun vlucht .Bij terugkomst bij de Van kwam de buurman, Glenn geheten even een praatje maken, haalde even later zijn stoel op en begon op zijn gemak een gesprek met ons. Niet veel later vroeg hij of wij wel een Buffaloworstje zouden lusten en toen wij dat beaamden,ging hij ze op zijn bbq klaar maken, voor ieder 1.Wijn besloten toen maar om hem uit te nodigen voor het avondeten, want de aardappels moeten toch op voor we de grens met West-Australie overgaan , want je mag geen vers fruit ,groente aardappels en verse honing invoeren,want ze ziin daar bang voor besmetting van hun eigen producten.Zo het eten is gedaan en het verslag staat er weer op.

Tot de volgende keer

• 29 Juni 2015 - 15:52

Jaap En Ria:

Hallo lieve vrienden,
    Bedankt voor de verslagen, wat een heerlijk avontuur weer.
    En ook wat een verrassende natuur en mensen om jullie heen.
    Volop genieten, dat lezen we en ook hier wordt het 30 graden. Pffff.
    Leuk zo'n reactie van de buurman. Goede reis verder en we wachten weer af.
    Liefs van Jaap en Ria

• 29 Juni 2015 - 16:02

Marieke En Martijn:

Klinkt heel mooi allemaal, geniet er lekker van.

• 29 Juni 2015 - 21:24

Antonie:

Wauw krokodillen...en haviken zo in het wild?
    En een wilde buurman....hahaha
    Gaaf die contacten zo ffkes.

Das nog eens apart.
    Het blijft stoer om ver weg mee te genieten!!
    !

• 02 Juli 2015 - 13:18

Peter:

genoeg te beleven zo te lezen, inmiddels tikt de thermometer hier ook de 35 garden aan. de aardbeien uit jullie tuin smaken prima. veel plezier en veilige kilometers of moet ik zeggen mijlen.

groetjes uit tropisch zevenaar