ar daar hangt een flink prijskaartje aan,nl v - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu ar daar hangt een flink prijskaartje aan,nl v - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

ar daar hangt een flink prijskaartje aan,nl v

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juni 2015 | Australië, Adelaide

vrijdag 26-6.

Je raad het al:een stralende zon en 30gr.Katherine.

Na een heerlijke nachtrust en lekker relaxt wakker worden, hebben we lekker ontbeten en daarna is peter weer begonnen om de verslagen op de site te zetten.Jullie zullen ze ondertussen vast wel gelezen hebben.Peter kreeg na een tijdje de balen van het typen ,omdat de site iedere keerweg viel of omdat de site telkens blokkeerde, zodat hij dan weer een tijd moest wachten, voordat hij met de verslagen verder kon.Hij kon op dat moment de laptop wel vervloeken of althans de techniek.Na de lunch, want zolang was hij bezig geweest,zochten we de Katherine River op. Dat ging via een track, die ze opnieuw aangelegd hadden. Bij de rivier aangekomen, zagen wij , dat hij behoorlijk breed was en op sommige stukken ook weer smal en ondiep.Peter trok de stoute schoenen aan( zeg maar liever UIT) en ging voetje voor voetje naar de overkant, waarbij hij zoveel mogelijk de scherpe stenen probeerde te ontwijken. Hebben we een paar leuke foto,s van gemaakt.Nadat we op de camping terug waren, zijn we naar het zwembad gegaan en hebben daar heerlijk met de voeten in zitten bungelen om ze af te koelen,want om te zwemmen is het water echt nog te koud.Na het eten hebben we nog een spelletje rummikub gespeeld.
Trouwens, we hebben op de camping ook 2 jongelui uit Maleisie ontmoet. Als je ziet hoe die rondtrekken,dan hebben wij het heel luxe met onze campervan,want zij reizen en slapen gewoon in een oude bar
rel van een stationwagen, oud en roestig en met heel veel deuken.Een kaart van australie hadden ze niet eens en aangezien wij er een aantal hebben, kregen ze er 1 van ons, zodat ze weten waar ze heen gaan. en waar er leuke caravanparken zijn om te overnachten.

Zaterdag 27-6

We gaan vandaag van Katherine naar Darwin via Nitmiluk.
We zijn vanmorgen weer bijtijds opgestaan en wel om 7 uur, want we willen eerst naar het nationale park Nitmiluk gaan. Door dat park stroomt ook de Katherine River en die gaat in dat park tussen hoge rotsen door en dat word een Gorge genoemd. Het is vlakbij Katherine en wel op zo,n 29km. afstand.Daar aangekomen zijn we eerst naar het bezoekerscentrum gegaan.Het was er barstens druk.Vooral weer met scholieren. In het centrum kun je een helikoptervlucht boeken naar de kloof, maar daar hangt een flink prijskaartje aan, nl.99dollar voor 10 minuten. Tevens kun je er ook kano,s huren of met een boot een toer maken Wij hebben besloten om te gaan lopen langs de rivier tot we niet meer verder konden.We stonden voor gigantishe rotsformaties.Wel konden we via trappen omhoog lopen. Dat hebben we tot het 1e uitkijkplatform gedaan.Hoger gaan zagen we niet zitten, want het was erg steil.Ook hier hebben we prachtige foto,s van gemaakt. Na terugkomst in het bezoekerscentrum , hebben we lekker koffie gedronken en zijn toen op weg gegaan naar Darwin . Op een gegeven moment zagen we grote rookpluimen en dat duidde toch wel op een bos- of bermbrand.En dat klopte ook ,want even verderop kwamen we al politie tegen en weer wat verder was er inderdaad een bosbrand geweest.Hij was al geblust ,maar smeulde nog na.Wat een stank zeg!!!
goed 4 uur waren we in Darwin en vonden we een camping om te overnachten. Deze is wel erg luxe ,want we onze eigen w.c. en douche en gootsteen om af te wasen.Dat noemen ze hier : site en suite.

• 27 Juni 2015 - 14:13

Marry Brentjes:

Het gaat lekker, lees ik!
    Volgende week wordt het hier ook boven de 30 graden; ben voornemens en paar dagen te gaan fietsen met vriendin, weet niet of dat lukt met die hitte!

• 27 Juni 2015 - 15:30

Caminofrans:

Test

• 28 Juni 2015 - 11:01

HenT:

Wat goed dat we nu weer kunnen lezen dat de reis voorspoedig gaat en dat het weer jullie daarbij helpt. Je moet het maar durven om in zo'n oud barrel rond te reizen zonder enige informatie.

Lukt het nog niet om foto's op de site te zetten? Jullie maken ons wel nieuwsgierig met de vermelding van leuke foto's hoor !

Groetjes,

HenT