Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Juni 2015 | Australië, Adelaide

Woensdag 24-6.

Stralende zon en 26gr.en we gaan van Wycliff Well naarDunmarra.

We zijn vroeg opgestaan en al om voor 9uur zijn we weer op pad.,sMorgens is er het meeste verkeer.Hier in dit stuk naar Dunmarra is de natuur afwisselender, van lage struiken in een wijds landschap en glooiend tot heuvelachtig met wat bochten en hogere bomen.We zien nu wat meer loslopende koeien.,s Nachts rijden vooral de roadtrains met runderen vanwege de temperatuur overdag. Ook zien we regelmatig dode kangaroes langs de kant vann de weg.Van verre zie dan de roofvogels boven de weg cirkelen,want het zijn niet voor niets aaseters.Wat later in de middag kwamen we in Dunmarra aan.Na het avondeten zijn we wat gaan rondlopen, dat gaat hier niet om grote afstanden.Bij het tankstation kwam een roadtrain aangereden met 2 aanhangers volgeladen met militair materieel, zoals 1 gewone tank , 1 commandotank , 1 grote truck en een wat kleinere. We kwamen aan de praat met de soldaat ,die er bij was en ze waren onderweg van de vliegbasis bij Katherine naar Queensland voor een oefening. Onderweg waren we trouwens al meerdere trucks tegengekomen.

Donderdag 25-6.

Wederom een stralende zon en 28gr en een stevige wind. We gaan op weg van Dunmarra naar Katherine.Van morgen zijn we wat later vertrokken. Er waait een stevige wind, maar de zon brand aan een wolkeloze hemel. Via Daly Waters naar Larrimah. Onderweg racete ons een politieauto voorbij met zwaaiende lichten. Ongeveer 5 km verderzagen we waarom. Er lag een roadtrain op zijn kant volgeladen met koeien. We moesten dus stoppen. De truck zelf stond nog wel rechtop, maar de 2 aanhangers waren gekanteld. Voor zover mogelijk werden de koeien bevrijd. Even later mochten we van de politie verder rijden via een vrije camperplaats annex parkeerplaats.Vlak voor Larrimah zagen we een roadhouse met The Pink Panter erop en ervoor. Hier zijn we even gestopt en en hebben we koffie gedronken.Peter heeft er natuurlijk een stelletje foto,s van gemaakt.Ook hadden ze daar een heel stel volieres met allerlei soorten papagaaien en Lorrkiets erin.Daarna zijn we verder gereden via Mataranka naar Katherine en rond de middag kwamen we dar aan. We zijn weer naar de VVV gegaan om naar cravanparken te informeren. Er waren er al flink wat volgeboekt , vertelde ons de jongedame van het buro.Samen vonden we er 1 helemaal aan de buitenkant van de plaats en die had nog plaats.Wel moesten we nog 1 uur wachten in die plaats, omdat Peter, bier wilde kopen en die zaak ging pas om 2uur in de middag open.Daarna zijn we naar de camping gereden, waar we een plek voor 2 nachten hebben genomen. Na het eten hebben we nog een tijd zitten lezen.

• 27 Juni 2015 - 15:41

Caminofrans:

Test

• 27 Juni 2015 - 20:45

Antonie:

Hallo , hier Spreekt Zevenaar.
    hahaha Test....Ik begrijp dat het communiceren via de laptop niet altijd even eenvoudig is. Nou het lezen van jullie verslagen geeft ook problemen.
    Jullie hebben heel wat gestuurd , maar wegens onderhoudt aan de site kunnen we die niet open maken.
    Blijft dus spannend wat jullie allemaal uitspoken en beleven.
    Het gaat met de temp. en mooie weer bij jullie.... mooi omhoog heb ik gelezen...!!! Leuk dat jullie ons ook warm weer gunnen....het wordt hier 30 graden volgende week .....we gaan het beleven.
    liefs en op naar de volgende