Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu Down Under - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Peter Zelst - WaarBenJij.nu

Down Under

Door: Wilma/Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juni 2015 | Australië, Adelaide

De site blijft raar doen en niet wat ik wil,maar vooruit maar.

Zondag 21-6.

Het is prachtig zonnig weer en 22gr.en we gaan van Erldunda naar Yulara en Ayers Rock. Vanochtend zijn we vroeg opgestaan om naar Yulara en de grootste rots van Australie te gaan ,nl. Ayers Rock.Het is een afstand van ruim 262 km.Onderweg is er redelijk veel verkeer en de weg is niet echt recht ,maar best wel een beetje bochtig. Dat is wel wennen hoor als chauffeur.HIHI!In Yulara hebben we eerst de supermarkt bezocht , want we waren door onze voorraad heen.Onderweg zagen we de 1e grote berg en wel Mount Connor.Even later zagen we de 2e grote rots genaamd de Kata Tjuta, maar wij gingen naar het National Parkvan Uluru. Het is grondgebied van de Aboriginals en hierin ligt dus Ayers Rock.De omtrek van die rots is 15 km.En deze rots is heilig voor de Aboriginals.Het is er erg druk ,vooral met scholieren.Aan een kant kun je naar boven klimmen, maar het wel ontzettend steilen in onze ogen ook niet helemaal zonder gevaar, vooral bij het afdalen.Hier hebben we verschillende foto,s genomen en het is enorm indrukwekkend.Op de weg terug naar Erldunda stond er een Aboriginal langs de kant van de weg.Peter stopte om te vragen wat er aan de hand was.Hij had geen benzine meer en vroeg of hij wat van ons kon gebruiken.Dat weigerde peter, want hij vertrouwde het niet helemaal.Rond 1/4 voor 5waren we weer in Erldunda en bleven hier ook weer overnachten.We waren net terug toen 2 Israelische jongelui kwamen vragen of wij de volgende dag soms naar Ayers Rock zouden gaan,maar we moesten ze teleurstellen. Ze wilden dan meeliften,want zo reizen die 2 door Australie

• 28 Juni 2015 - 11:32

Antonie:

Heey wereld reizigers.
    Jullie zijn in een heel mooie natuurverschijnsel geweest!!!
    Bekent van vele films enzo.
    En hebben jullie de slang gezien?!
    en de wind horen huilen?!
    Heilige grond bewandeld zo gaan de verhalen van de aboriginals .
    Ben reuze benieuwd naar jullie foto`s.
    Tot de volgende